Blogger Templates

klik situ klik sini

Thursday, July 7, 2011

37 FAKTA menarik mengenai lelaki

laki

Assalamualaikum~

sekian lama aku xmenulis di blog,kali ni aku rasa nk tulis pasal lelaki..dengan kata lain,pasal diri aku la jugak..sebab aku kan lelaki..haha..Nyah-Nyah

Fakta yang mengandungi 37 perkara pasal lelaki ni bukan aku reka..tapi aku petik dari 1 website yang best…hampir sehari suntuk aku melayan beliau..

aku baca pasal FAKTA  ni pun,aku rasa memang betul semuanya..nama lagi fakta kan???so..kamu,kamu,kamu…tengok la FAKTA pasal lelaki dulu sebelom kamu,kamu,kamu dan kamu pilih lelaki sebagai bf/suami ye…bukan maksudnya jangan pilih lelaki sebagai bf/suami,tapi cuma mengenali mereka dahulu..Smile

sumber

  1. Lelaki biasanya tidak terpikat terhadap wanita disebabkan mereka cantik, tetapi mereka lebih mudah terpikat terhadap personaliti dan ketrampilan seseorang itu.
  2. Lelaki amat bencikan lelaki lain yang cuba untuk menggoda kekasih mereka.
  3. Apa yang sedang awak lakukan? atau Awak dah makan ke belum? adalah merupakan soalan paling kerap akan ditanya ketika mereka menelefon seorang wanita.
  4. Lelaki akan sibuk dengan pekerjaan mereka sepanjang hari, tetapi sebelum tidur, pasti mereka akan memikirkan mengenai wanita yang mereka benar-benar sayang.
  5. Apabila lelaki benar-benar sayang terhadap seorang wanita, mereka akan mengabaikan semua karakter negatif yang ada pada wanita tersebut.
  6. Lelaki akan membuat seribu satu kesimpulan sekiranya seorang wanita senyum kepada mereka.
  7. Lelaki sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkan perhatian daripada seorang wanita.
  8. Lelaki amat benci apabila wanita menceritakan mengenai kisah bekas teman lelaki mereka.
  9. Seorang lelaki mampu menyukai wanita untuk seminit, kemudian terus melupakan mereka.
  10. Apabila seorang lelaki bersedia untuk berjumpa ibubapa kekasih mereka, ini menunjukkan mereka benar-benar serius.
  11. Lelaki juga akan menangis.
  12. Lelaki akan lebih untuk berusaha memikat wanita yang menolak cinta mereka, ini adalah kerana mereka sukar untuk menerima kekalahan.
  13. Jangan sesekali memberikan mereka mesej tergantung seperti “Ada sesuatu nk bgtau awak ni…. erm… tapi takpela”. Mereka akan membuat seribu satu andaian dan akan berusaha untuk mendapatkan jawapan.
  14. Lelaki akan teruja apabila mendapat sentuhan yang tidak diduga.
  15. Lelaki akan menjadi gagap apabila bercakap dengan wanita yang mereka suka.
  16. Apabila wanita menyatakan tidak, hati lelaki akan menyatakan ‘ok…. takpe…. cuba lagi esok..’
  17. Lelaki amat sayang ibu mereka.
  18. Lelaki sanggup mengorbankan makan tengahari mereka semata-mata ingin memberikan wanita beberapa kuntum bunga ros.
  19. Lelaki amat sukar untuk difahami melainkan anda seorang pendengar yang setia.
  20. Adalah lebih baik anda menguji seorang lelaki itu terlebih dahulu sebelum mempercayainya. Tetapi, pastikan ia tidak mengambil masa yang terlalu lama.
  21. Lelaki lebih bersikap terbuka untuk menceritakan hal peribadi mereka.
  22. Lelaki amat suka apabila wanita yang menentukan pemakaian mereka.
  23. Lelaki tidak suka kekasih mereka mempunyai hubungan dengan orang lain terutamanya kawan lelaki.
  24. Apabila lelaki membelikan hadiah kepada wanita, mereka amat risau sekiranya hadiah yang mereka berikan tidak disukai.
  25. Lelaki lebih banyak berfikir.
  26. Imaginasi lelaki tiada had. Mereka mampu untuk membayangkan apa sahaja.
  27. Ketinggian wanita adalah tidak penting, apa yang lebih penting adalah berat mereka.
  28. Sukar untuk lelaki untuk melepaskan kekasih mereka terutama apabila sudah bercinta melebihi 3 tahun.
  29. Lelaki tidak sukakan wanita yang materialistik.
  30. Lelaki memiliki semangat yang kuat untuk berubah dan ianya perlu sokongan yang kuat daripada kekasih mereka.
  31. Apabila lelaki menceritakan sesuatu yang serius, berikan perhatian yang sepenuhnya. Ia amat penting.
  32. Lelaki lebih gemarkan wanita yang pandai memasak.
  33. Jangan sombong, kerana ia akan membuatkan lelaki berusaha untuk memalukan anda.
  34. Lelaki belajar mengenai cinta melalui pengalaman, bukan seperti wanita yang belajar mengenai cinta melalui novel yang mereka baca.
  35. Lelaki paling tidak suka kekasih mereka keluar bersama lelaki lain berdua walaupun hubungan mereka hanya sekadar kawan.
  36. Lelaki akan memaafkan kesalahan yang pertama dibuat, tetapi bukan untuk kesalahan yang kedua.
  37. Lelaki tidak suka wanita yang terlampau mengada-ngada

 

p/s: terima kasih sudi baca dan belajar pasal lelaki di sini..oleh kerana aku tulis pasal FAKTA di atas,so,aku pn terpaksa tulis semuanya dalam bahasa yang betul..hehe

-mungkin kepada wanita yang terbaca FAKTA ni akan kata yang wanita pun lebih kurang jugak macam ni, @ berkata lelaki juga perlu tahu FAKTA pasal wanita..sama-sama lah kita mengenali ye..^_^/v  peaceeee~

11 comments:

Mra Mastura said...

pakcik, btul ke? haha

mr.panda said...

batull laa..igt aku tpu ke..aku kn laki..

Ina Zepaxs said...

apsal nme ko panda...blog ak pon panda gak beb...try tgk blog ak lau free k...
inazepaxs.blogspot.com

Ain Zulaikha said...

hehehehe terima kasih share.... tapi ain ni sebaliknye kah kah kah

cikwahidaidris said...

banyak giler fakta. huhu

mr.panda said...

@Ina Zepaxs yeke??kebetulan kot..haha..nice blog

mr.panda said...

@Ain Zulaikha ainn ni sebaliknyaa???maksud??adakah ainn ni bkn pmpuan??omaigod....hik2

mr.panda said...

@cikwahidaidris memang la banyak..sebab tu kta kena rajin membaca..haha..=P

ika piekah said...

betul ke..atau tipu je...ape lelaki kn ingat kite kalau dia tgah keje...satu lg ape tarikh lahir perempuan/gf penting bg lelaki utk mengingati...hmm tah2 smua yg awk tulis ttg diri awk kn...jujur..kn awk laki...

ika piekah said...

ikan nie mkn byak la...hmm best jgak je kalau layan...

mr.panda said...

@ika piekah haha..yg tu sy xpasti la..benda ni sy ikut ape yg betol2 berlaku..bkn pada sy je..

There was an error in this gadget