Blogger Templates

klik situ klik sini

Monday, July 5, 2010

PaNda teNgok eXcidenT LIve...

Kuala Terengganu, Isnin : Satu kejadian yg dahsyat telah berlaku di persimpangan ke Bandaraya Kuala Terengganu petang td..jurucakap Mohd Fakru Radzi, 21 saksi kejadian berkata, " saye dop tau gok nk kate mnde..sy dop tengok sgt pon blanggor takdi..sy tgk lpas ye blanggor dh..lpas sy balik amik adik sy dr skoloh je..msa ala gi tu xdop nape pon..sy tengok ada lori besor bapookk punye gi kenyek dang memijok sebuah teksi sapa hacur lebur..tu je hk saye dang tengok..sbb sy tengoh bowok kete etek..polis maroh sy lambak2..." menurut saksi, beliau bercakap dalam bahasa yg wartawan tidak berapa faham bermaksud sebuah lori telah memijak sebuah kereta dlm kejadian tersebut..siasatan susulan akan dilakuka..bedah siasat trhadap kereta dan lori juga akn dilakukan..


tu la brita yg ditulis aku dlu sblom wartawan ltak berita kt paper esok..petang td,dlm kul 4 aku g la amik adik aku kt skola mcm bese..xde plk ade ppe lg..balik je dlm 30 minit tu..polis dh ttup jalan..keadaan jadi huru-hara..semua manusia hairan..apekah yg berlaku skarang??smua dlm keadaan tertanya2..hati yg resah xdapat dibendung lagi..

ada yg berpeluh,ada yg menangis ketakutan di dalam kereta terutamanya kanak yg lapar susu..mereka yg berada di Bandaraya Kuala Terengganu petang tu hilang arah..masing2 panik mahu melepaskan diri..ada yg mrh2,ada yg xpuas hati..smua jadi kacau bilau...kereta lintang pukang mencari perlindungan..manusia yg diluar kereta berlari2 ke arah yg sama..

kejadian ni bgaikn mimpi ngeri bg mereka yg membawa kereta atau motor..polis2 diarahkn menjaga sekalian manusia yg hampir hilang pertimbangan...mereka bagaikan tidak terkawal lg..selepas mmelepasi satu tahap yg amat ngeri bg sejarah kehidupan manusia iaitu TRAFFIC JAM td,baru lah mereka terlihat ada satu kemalangan yg memilukan..sebuah lori yg bsar telah melnyek sebuah kereta teksi..

laporan dr kejadian tu masih lagi samar2...mereka yg membawa motor menuju ke arah tempat kjadian..fuhhhh...rancak btol..hahaha..

smoga anda faham pe yg aku tulis ni..Pak Panda di sini ingin memesan kpd semua, pandu lah kenderaan anda dengan cermat..berhati-hati di jalan raye..ingatlah pak panda..hehe

No comments:

There was an error in this gadget