Blogger Templates

klik situ klik sini

Thursday, March 8, 2012

KEPUTUSAN SBPA 2012 -SBPA dibatalkan SSM di upgrade

Assalamualaikum...

kepada para bloggers atau mak ayah dia yang sedang bekerja sebagai penjawat awam sekarang, boleh la baca keputusan SBPA 2012 yang dijanjikan akan berkuatkuasa Januari 2012 aritu..

setelah persidangan YAB perdana menteri kita,dato' Najib bersama setiap wakil2 penjawat awam semalam bersamaan 7 Mac 2012, perdana menteri kita telah mengumumkan SBPA  dibatalkan atas sebab2 yang tertentu..

tetapi, YAB perdana menteri juga telah bersetuju mengekalkan Skim Saraan Malaysia (SSM) dan mengupgradekan  SSM menjadi lebih baik...caya lah abg najib

berikut keputusan rasmi  tersebut (sumber metro )

Beliau juga mengumumkan pelarasan gaji sebanyak 13 peratus bagi Kumpulan Pengurusan dan Professional dan Kumpulan Pelaksana dari Gred 1 hingga Gred 54, bagi Kumpulan Gred Utama C,B,A (sembilan peratus), Gred Turus 3 dan 2 (lapan peratus) dan Gred Turus Satu dan Ketua Setiausaha Negara (tujuh peratus).

Najib juga mengumumkan jadual gaji matriks yang dilaksanakan sekarang diubahsuai kepada gaji minimum-maksimum dengan kadar kenaikan RM80-RM320 bagi Gred 1-54 manakala gred bagi Jusa kekal mengikut kenaikan tahunan SSM.




Bagi Elaun Bantuan Sara Hidup (COLA), Najib mengumumkan kenaikan kepada RM250 sebulan dari RM200 bagi kawasan B manakala bagi kawasan C dinaikkan kepada RM150 daripada RM100.

oraitt..bagi sesiapa yang mencari keputusan SBPA tu, dan jumpa blog aku,bace la..dalam metro ngan berita harian online pn ade..adiooss

1 Malaysia.hik hik...semangat plak..gaji da naikkk!!alhamdulillah 

No comments: