Blogger Templates

klik situ klik sini

Wednesday, March 21, 2012

pernah tak korang rindu kat mak ayah korang?? :(

Assalamualaikum...

selamat malam dan selamat pagi semua..malam2 camni xde ape idea nak share..tp malam2 camni eloklah kita  bercerita sesuatu yang membuatkan kita bersyukur kepada nikmat Allah..

aku xde la nak cerita pasal benda sedih ke ape ke..tapi aku yakin antara korang2 yang baca apa yang aku tulis ni mesti ade dari kalangan anak2 yatim kn??

termasuk jugak aku..dulu aku ade bercerita saat2 kematian orang tuaku..dalam ENTRY ni...kadang2,aku mesti teringat arwah abah aku..sape x ingat wo..orang tua kita..bela kita dari kecik sampai besar..

kadang2 aku terkilan,sebab bila aku da berjaya,aku xsempat nak balas budi abah aku...
kadang2 aku sedih,masa arwah sakit sebelum meninggalkan kami,aku xsempat berbakti..
kadang2 aku menyesal,aku x luangkan masa aku untuk bersama arwah semasa arwah xde keje..

tapi..smua da terlambat..xpatut aku rasa smua tu sebab smua da lepas..tapi aku tetap rasa rindu kat arwah abah..



NANGIS

aku xmalu menangis kerana rindu kat orang tua aku..masa keje,masa makan,masa nak tido..aku slalu nangis..bila aku teringat je,aku akan nangis..bukan sebab manje,bukan sebab macam perempuan ke ape...tu cuma sebab sayang..kasih sayang...aku sayangkan arwah abah aku..sayang...tapi tuhan lebih sayangkan arwah abah..

kalau ade orang cakap membanding2 kan pasal ayah,aku akan nangis..sebab aku fikir,dia xtau perasaan xde ayah...dia xfikir perasaan orang yang kehilangan ayah..dia xtau camne sukar nya aku lalui perasaan ni..biarkan mereka

kepada korang yang masih ade kedua ibubapa,sayangi lah mereka..berbakti lah kepada mereka..berbuat baiklah kepada mereka...jangan lah sesekali derhaka kepada mereka..ingatlah mereka semasa mereka masih ada..bila mereka dah tiada,kita xkan dapat kembalikan mereka lagi..


aku masih ada seorang ibu..aku sayangkan beliau..aku sentiasa rindu...aku takut kehilangan orang yang aku sayang lagi..aku takut..tuhan,tolong kuatkan hati aku...

21 comments:

ika piekah said...

hmm awk kehilangan ayah awk,sye tok perempuan....bwu lg...20.4.2012..yg sdihnye tok tinggal ngan sye n kuarge...saat tu x ase malu menangis...mreka x tahu cm mane sakitnye kehilangan org yg disygi..x de siape pun dpat menganti....sye terkilan...sye nk mse nanti bile sye temu jodoh sye...sye nk tunjuk kat dia..tapi dia pergi meninggalkn sye...allah lebih sygkn dia...sye ucap takziah kat awk...

mr.panda said...

@ika piekah takziah utk awk...sape2 yg pernah lalui mesti akan rasa mcm kita kn..sdih...sy pn tiap kali teringat arwah msti nangis,xkira kt mane..huhu..tp kn,awk ni sape ek...cmne nk knal awk?

ika piekah said...

sye nie owg la...bkn beruang...

ika piekah said...

cmne nk kenal lgi...skrang kn sdah kenal....sye ika...sye tinggal kat peneng...yg awk g mancing bwah jambatan....awk owg mne ye....sye msih study...

mr.panda said...

@ika piekah ooo..ingatkan beruang...hahaha....ika ye..ok..hye ika..haha

ika piekah said...

haha x abis2.....ye sye ika...hencik beruang....hencik beruang bz ye....sye owg penang...hencik beruang nie x bls pn pertanyean ika....owg mane ye hencik panda??

mr.panda said...

@ika piekah sy org tganu la cik ika...adoii..da la nama xde link..cari dlm fb pn xjmpa...huhu

ika piekah said...

cri name sape.....

ika piekah said...

oo arg terengganu...menetap kat mane...hmm tahun nie ika x leh nk gelak cm radzi...tahun nie spm..hmm cm ne ye nk kenal hencik mohd fakru radzi...radzi,ika nk cite...ika knal seorg nie umo dia 25 bya abg ika...dia ske kat ika tpi ika x leh anggap dia...ika saket haty dh bnyak kali...hmm radzi nie x de awek ke...yela mke grang,hensem...bkn x de awek kot...ika nk kongsi msalah tpi open sgat kat blog nie...o174571183 nie 6be ika...kalau sudi msj la...kalau x sudi buang jela....ape2pun msj ika...name tu taip besar dlm msj....aiy slam kenalan....hmm umo radzi brape ye...mde lg ni...bkn tua kn..ape la si ika nie...

ika piekah said...

nk kasi tahu nie..kalau cri ika dlm fb..x akn jumpa..sbb ika mmg x de fb.....x nk cye sdah..hmm x de awek ke..laen la.kalau ika. mmg xde.

ika piekah said...

kite bleh kwan2...saje nk wat hiburan.....hmm panda nie garang mkenye....name nye ape..mohd fakru radzi...oo mmg susah nk disbut...

ika piekah said...

nape ye aty nie saket sgt...saket yg teramat sgat

ika piekah said...

ika nk kongsi ngan fakru...ika ade msalah....saket sgat aty nie...fakru ape tanda lelaki tu sygkn kite....ape lelaki tu snngup menagis tuk seorg perempuan...dia nangis tuk ika...

ika piakah said...

hencik fakru radzi....nak tanye kejap...nape letak nape panda...nk tnye skali...panda tu bunyi cm mne ye...x pnah dgarpun....panda mane bleh bunyi...keje mkn je...

ika piekah said...

panda ika sdih...bleh jdi gile ooo....

ika piekah said...

salam ary nie 13.6....ary bday radzi....smoga pnjang umur dan dimurahkn rezeki...amin ya robal al lamin...

mr.panda said...

@ika piekah thanks for the wish..hehe..da tua da ni..baru masuk 23..byk nye la ika post komen..xtau nk balas yg mane satu..xpe la,sy pn da msg kt no ika tu,nt msg je la kt no tu ye...:) thanks sudi jenguk slalu blog picisan ni..hehe..

ika piekah said...

cinta itu hadir setiap saat
cinta itu terasa dlm tindakan
cinta itu terucap dlm snyumn
cinta itu bersinar dgn tatapan
cinta itu hngat dlm dakapan
cinta itu menyengat lwat belaian...

CINTA SPRTI SEBATANG SUNAGAI
SENTIASA MENEMUI JALAN BARU
APABILA BERTEMU HALANGAN...

ika piekah said...

jika ia sebuah cinta,ia tidak mendgar...nmun sntiasa brdebar2...
jika ia sebuah cinta,ia tidak buta..nmun sntiasa mesra....
jika ia sebuah cinta,ia x dtang ngn kata2..nmun mghmpiri dgn aty..
jika ia sebuah cinta,ia x memaksa..nmun sntiasa berusaha mengejar cinta..

ika piekah said...

girlfriend: awk ptg nie sye nk jumpa awk…kite jumpa tempat biase,pukul 5 ptg
boyfriend: ye….
jam menunjukan sdah kul 4.3o ptg…aku berhias ala kadar dan pergi..
disana terdapat sebuah kerusi pnjang dan kelihatan seorg lelaki….aku menghampiri nya…dgan perlahan2…lelaki itu adelah kekasih aq…
apabila aku smpai pde nye…aku kelihatan resah diwajahnya….kenape kh dia….skrang aku ade bersme dia….x nk kah dia lihat aku…atau aku x penting bgi nye…berbgai2 soalan bermain….aku tetap x berinjak dri tmpat aku….ku menanti ngan penuh setia…lelaki itu resah….
jam menunjukan 6.3o ptg….sbnarnye dia menunggu siape…kenape dia x perdulikn aku…ape dia x sygkn aku…saat tu atyku bgai dihiris pisau yg tajam dan diletakkan garam….tanpa aku sdari air mata menitis membasahi pipi….aku x percye yg dia akn buat cm nie….aku hndak beredar dri situ…dan aku x sanggup melihatnya yg tercri2 dan yg dicarinya bka aku….beberapa langkah ku berjln..tiba2 dgar telifon berdering….aku pantas pusing kebelakang…dan aku lihat dia menangis….lalu rebahkn diri di ats rumput…aku tertnya2 ape yg buat smpai dia mengalirkn air mata…..
aku menghampirinya….dan aku mahu menghapuskn airmata nya…tiba2 dia bgun lalu berlari…ape slah aku!aku ikut jejak nya…tiba2 aku terberhenti…aku kelihatan rmai org….ape yg mereka buat….aku terkinja2 tiba2 aku kelihatan sekujur tubuh di jln raye…dan di situ dia ade smbil meratap sekujur tubuh itu….aty aku sakit teramat sgat….aku melihat dia menangis….menangis ngan sesungguhnya…..
ambulans tiba…..salah seorg anggota memeriksa nadi sekujur tubuh itu..aku x kelihatan sme ade lelaki atau pun perempuan….tiba2 si dia menjerit…..
boyfriend: tdak….dia x bleh tinggalkn aku…
aku x habis pikir…kenape dia berkata bgitu?maknanya sekujur tubuh itu adelah wanita……lalu terdgar dia berkata lgi
boyfriend:kenape kau tinggalkn aku….aku amat risau…sjak tdi lgi…kenape kau harus pergi secepat nie…kenape?
perempuan itu di angkat…lalu aku terlihat wajahnya….itu bkan wajah aku..itu bkan aku kah…kenape aku disini…bkn aku pergi pde dia….menujukan pd lelaki itu….ape aku sdah maty?patut la dia x
kelihatan aku….ya allah kau jge lah dia….rupa2nye yg di tangiskn pde ku..yg dirisaukn pde ku….aku kn sllu di aty mu….

nukilan dari ika...

mr.panda said...

@ika piekah ishh...ape ni ika...sdih btol cter tu..xnk la bnda tu jd btol2...huhu..:(

There was an error in this gadget